ONZE BELOFTE

Ons doel is om je vertrouwen te behouden door jouw persoonlijke informatie met respect te behandelen en jou de controle te geven.

Het is belangrijk dat je weet welke persoonlijke informatie we verzamelen en hoe we deze gebruiken. De lijst met entiteiten die jouw gegevens verwerken, afhankelijk van waar je een account aanmaakt, vind je boven het gedeelte 'Contact'.

We hebben ons best gedaan onze uitleg kort en bondig te maken, zodat deze gemakkelijk te begrijpen is. Als je echter meer informatie wil of vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze functionaris voor gegevensbescherming, via de gegevens in het gedeelte ‘Contact’ hieronder.

In het geval dat we op een gegeven moment belangrijke wijzigingen in het privacybeleid aanbrengen, zullen we jou hiervan op de hoogte stellen. Indien nodig, zullen we ook jouw toestemming vragen.

Privacybeleid
PRIVACYVERKLARING

Ons privacybeleid is ontworpen met jou in ons achterhoofd. In welke mate dit privacybeleid op jou van toepassing is, hangt af van jouw interactie met ons. Als je bijvoorbeeld:

  1. 1.
    een ticket bij ons koopt, dan zullen we de door jou doorgegeven informatie gebruiken om zowel onze verplichtingen als die van de Evenementpartners (artiest, promotor, platenlabel of locatie) naar jou na te komen bij het leveren van die dienst, en, waar toegestaan, je op de hoogte te houden van andere evenementen die voor jou interessant kunnen zijn.
  2. 2.
    door onze websites bladert, dan gebruiken we cookies om jouw ervaring aan te passen en je hopelijk een probleemloze ervaring te bieden.

Jouw keuzes en rechten worden hieronder voor elk scenario meer in detail beschreven.

OVERZICHT

Klik op elk pictogram voor meer informatie of scroll naar beneden om het volledige privacybeleid te lezen.

Welke gegevens hebben we over jou & waar halen we deze vandaan?

We verzamelen en bewaren verschillende soorten informatie wanneer je een account aanmaakt, tickets koopt, contact met ons opneemt en onze websites, apps en sociale media gebruikt. Meer informatie

Hoe gebruiken we jouw gegevens & waarom?

We verzamelen en gebruiken jouw gegevens om tal van redenen; bijvoorbeeld om je te helpen toegang te krijgen tot de shows waar je van houdt, om nieuwtjes met je te delen, voor marketingdoeleinden en zoals anderszins vereist door de wet. Meer informatie

Met wie delen we jouw gegevens & waarom?

We delen jouw gegevens met event partner(s) - zoals de artiest, organisator, locatie - maar ook met andere derden die verbonden zijn aan de geleverde dienst. Meer informatie

Jouw keuzes & rechten

Een van jouw rechten is de keuze of je marketing van ons wilt ontvangen. Je hebt eveneens recht op toegang tot de gegevens die we van jou hebben. Meer informatie

We behandelen jouw gegevens met de grootste zorg

We ondernemen altijd stappen om ervoor te zorgen dat jouw gegevens worden beschermd en om deze veilig te verwijderen wanneer we ze niet langer nodig hebben. Meer informatie

Neem contact met ons op

Als je vragen of feedback hebt hierover, of over hoe wij omgaan met jouw gegevens, neem dan contact met ons op. Meer informatie

Privacybeleid
WELKE INFORMATIE HEBBEN
WE EN WAAR HALEN
WE DIE VANDAAN

Wanneer we uw persoonlijke informatie verzamelen, slaan we deze op in onze klantendatabases, zoals onze ticketplatforms om uw toegang tot uw evenement te beheren, onze betalingsplatforms om uw bestellingen te verwerken, onze klantenserviceplatforms om al uw vragen te beheren, en ons marketingsysteem om met u te kunnen communiceren, afhankelijk van uw keuzes.

Gezien het wereldwijde karakter van ons bedrijf kunnen sommige van de producten en diensten die we aanbieden verschillen en niet beschikbaar zijn in de markt waar u een account heeft.

  • Wanneer je een account aanmaakt en tickets koopt. Wanneer je een account aanmaakt, een ticket koopt, je registreert voor een voorverkoop of een doorgestuurd ticket ontvangt van een vriend, verzamelen wij rechtstreeks informatie van jou. Afhankelijk van de dienst die wij leveren, kan dit jouw contact- en facturatiegegevens zijn, zoals je naam, adres, postcode, e-mail, telefoonnummer en creditcard.
  • Wanneer je tickets koopt van derden. Wanneer je tickets koopt van e-commercesites van derden, stuurt de derde partij ons informatie zoals je contact- en facturatiegegevens en informatie over je ticketaankoop zodat wij tickets aan jou kunnen toewijzen.
  • Wanneer je onze websites en apps gebruikt. Wanneer je onze websites of apps gebruikt, kunnen we trackingtools zoals browsercookies, en tracking pixels gebruiken om passief gegevens over jou te verzamelen, zoals de browser en het apparaat waarop jij je bevindt. Bekijk ons Cookiesbeleid voor meer informatie over hoe we deze informatie verzamelen.
  • Fanervaring en klantenservice. Als je een vraag stelt aan onze klantenservice of ons via deze afdeling feedback geeft, leggen we deze interactie vast voor bewijsdoeleinden en om ondersteuning te bieden met betrekking tot jouw vraag.
  • Wanneer je sociale media en online openbare fora gebruikt. Wanneer je een sociale-mediafunctie binnen onze website of apps gebruikt, en je een post deelt op sociale-mediaplatforms, dan zal de sociale mediasite ons bepaalde informatie over jou verstrekken.
  • Wanneer u toegankelijke tickets boekt. Als je toegankelijkheidseisen hebt, willen we ervoor zorgen dat je de beste ervaring hebt bij het bijwonen van evenementen. Om dit te doen, moeten we details van uw vereisten verzamelen. We doen dit slechts één keer, met uw vereisten dan geregistreerd voor de volgende keer dat u terugkomt om een toegankelijk ticket te kopen.
  • Wanneer je een ticket doorverkoopt op Ticketmaster. Aangezien we geld naar jou overmaken, moeten we informatie verzamelen. Denk bijvoorbeeld aan een geldig identiteitsbewijs, als onderdeel van onze Know Your Customer (KYC)-vereisten. Zodra je identiteit is geverifieerd, verwijderen we deze informatie op een veilige manier. We kunnen ook informatie van u verzamelen wanneer u onze diensten als verkoper gebruikt, inclusief aanvullende identificatiegegevens zoals belastingidentificatienummers.
  • Verwerking van gegevens van kinderen. In de weinige gevallen waarin we persoonlijke informatie van kinderen verzamelen, vragen we altijd om toestemming van de ouders en zullen we dergelijke informatie alleen verzamelen voor de doeleinden die zijn gespecificeerd toen we deze verzamelden.
  • Geodemografische gegevens. We kunnen leveranciers zoals advertentie- en marketingpartners verzamelen of gebruiken die geodemografische informatie verzamelen, zoals leeftijd of geslacht, of informatie over evenementen die je leuk vindt of producten die je koopt, zodat we onze diensten beter op u kunnen afstemmen. Als je liever heeft dat we dit niet doen, raadpleeg dan het gedeelte "Jouw rechten en keuzes" hieronder.
  • Informatie gebruikt voor gezondheids-/ veiligheidsdoeleinden. Wij kunnen informatie verzamelen van ticketkopers en bezoekers voor nalevingsdoeleinden met betrekking tot besmettelijke ziekten, voor zover vereist door de toepasselijke wetgeving. Deze informatie kan namen, contactgegevens, zitplaatsen en tijden van binnenkomst en vertrek omvatten.

In situaties waarin een derde partij voor een evenementorganisator het verzamelen van gezondheidsinformatie (zoals testresultaten) vereist, verwijzen wij je door naar hun privacybeleid en -voorwaarden om te begrijpen hoe jouw gegevens worden verzameld en gebruikt.

HOE WE JOUW GEBRUIKEN
INFORMATIE EN WAAROM

In dit gedeelte wordt uitgelegd hoe we jouw informatie gebruiken en verduidelijken we ook de rechtsgronden/doeleinden waarvoor we deze gebruiken.

  1. 1.
    Omwille van de uitvoering van ons contract met jou
    • Wanneer je aankopen doet. We gebruiken jouw gegevens wanneer je een contract met ons aangaat (bijvoorbeeld om merchandise of een ticket te kopen), zodat we:
      • jouw bestelling kunnen verwerken
      • je klantenservice e-mails kunnen sturen, inclusief boekingsbevestigingen en herinneringen voor evenementen
      • jouw betaling kunnen accepteren en
      • je klantenservice kunnen verlenen.
    • Event partner(s). Om te delen met event partner(s) die diensten verlenen voor het evenement, zoals de organisator of de zaal. Jouw gegevens stellen hen in staat het evenement te organiseren, zitplaatsen toe te wijzen, of je op de hoogte te stellen als er een wijziging heeft plaatsgevonden in het evenement of om belangrijke evenementinformatie te verstrekken.
    • Fanregistratie. Sommige van onze evenementen hebben een Verified Fan-voorverkoop. Als je hieraan deelneemt, verwerken wij jouw gegevens om je te profileren enom frauduleuze ticketaankopen te beperken. Je hoeft niet deel te nemen aan de Verified Fan-voorverkoop en als je hiervoor wordt geweigerd, betekent dit niet dat je op een later tijdstip geen tickets meer kan kopen. Voor de volledige FAQ's over hoe we je gegevens gebruiken: zie onze Verified Fan FAQ's voor Noord-Amerika of Internationaal
    • Bij wedstrijden of aankopen voor iemand anders. We kunnen je gegevens gebruiken om je registratie voor een evenement of wedstrijd te bevestigen. Je kan ons ook de gegevens van je vriend geven, bijvoorbeeld bij de aankoop van een Gift Card. We zullen de informatie van je vriend(in) alleen gebruiken om hen de door je gevraagde diensten te kunnen leveren. Jouw vriend(in) kan contact met ons opnemen om ons te vragen zijn of haar informatie te verwijderen.
  2. 2.
    Voor onze legitieme zakelijke belangen
    • Marketing. Om contact met je op te nemen met informatie over of aanbiedingen van evenementen, producten of diensten (van toepassing op markten die op wettige basis reageren). Dit kan via e-mail, via push- en browsermeldingen, via sms of op socialmediakanalen. Je kan je marketingvoorkeuren op elk moment wijzigen. Zie hiervoor het gedeelte 'Jouw keuzes en rechten' hieronder.
    • Advertenties en cookies. In overeenstemming met wat hieronder wordt vermeld en waar lokale wetgeving dit toestaat, om op maat gemaakte reclame en marketingcommunicatie te leveren op onze websites en apps (voor meer informatie, zie onze Cookiesbeleid).
    • Marktonderzoek en feedback van fans. Om marktonderzoek en analyses uit te voeren die helpen onze producten en diensten te verbeteren en aan te passen, of om contact met je op te nemen voor tevredenheidsenquêtes, of om deel te nemen aan gebruikersonderzoek (zoals focusgroepen). Wij hebben een uitschrijfmogelijkheid voor dit soort contact indien je dit niet langer wenst te ontvangen.
    • Personalisatie. Om ervoor te zorgen dat onze berichten en website voor jou relevant zijn (afhankelijk van jouw markt). Wanneer je bijvoorbeeld bepaalde artiesten en genres 'favoriet' maakt, kaartjes koopt, shows bijwoont met vrienden en je aanmeldt voor voorverkoop, zullen wij je informeren over gelijkaardige evenementen waarvan wij denken dat je er interesse in zou kunnen hebben. Wij maken een gebruikersprofiel aan met de informatie die wij hebben en hoe je onze diensten gebruikt. Als je personalisatie uitschakelt, ontvang je geen persoonlijke aanbevelingen en zijn alle nieuwsbrieven waarop je je hebt geabonneerd generiek (maar als je hebt gevraagd om meldingen over specifieke artiesten of locaties te ontvangen, ontvang je deze nog steeds).

      We zullen nog steeds gerichte activiteiten uitvoeren waar dat nodig is, zodat we je onze diensten kunnen leveren, bijvoorbeeld voor fraudescreening of voor acties waar je specifiek om vraagt, zoals een geverifieerde fanpresale.

  3. 3.
    Voor onze belangrijkste legitieme zakelijke belangen
    • Om onwettig gedrag te voorkomen of op te sporen, om onze wettelijke rechten te beschermen of om deze af te dwingen zoals toegestaan door de wet. Dankzij jullie informatie kunnen we er bijvoorbeeld voor zorgen dat tickets in handen komen van echte fans. Als zodanig kunnen we jouw gegevens gebruiken om ticketdoorverkoop, misbruik van ons intellectueel eigendom (bv. onze merken of die van onze event partner(s)), fraude of andere misdrijven te voorkomen.
    • Site-bescherming. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA Enterprise en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
    • Beveiliging tijdens evenementen. Om onze fans te beschermen en de veiligheid van onze activiteiten en die van onze event partners te garanderen.
  4. 4.
    Waar je jouw toestemming hebt gegeven
    • Marketing. Om je te informeren over (aanbiedingen van) aankomende evenementen, producten of diensten (van toepassing op markten die afhankelijk zijn van toestemming) - dit kan zijn via e-mail, push- en webmeldingen, sms of socialemediakanalen. Je kan je marketingvoorkeuren op elk moment wijzigen, zie het gedeelte ‘Jouw keuzes en rechten’ hieronder.
    • Locatiegebaseerde diensten. Onze apps vragen bijvoorbeeld locatietoestemming voor hun functies, zoals het bladeren door evenementen in de buurt van jouw locatie, het ontvangen van pushmeldingen hierover of om jezelf op de kaart te zien tijdens een evenement.
    • Advertenties en cookies. Waar de lokale wetgeving dit toestaat, om op maat gemaakte reclame en marketingcommunicatie te leveren op onze websites en apps (voor meer informatie, zie onze Cookiesbeleid).
    • Toegankelijkheid. Om jouw gezondheidsgegevens te verwerken, om te voldoen aan jouw toegankelijkheidsvereisten, waar dit specifiek vereist is en er expliciet toestemming voor wordt gegeven.
    • Commerciële partners. We werken soms samen met commerciële partners, met wie we gegevens delen. Dit zijn externe verwerkingsverantwoordelijken waarmee we samenwerken om aanvullende diensten van toegevoegde waarde te bieden, zoals onze reispakketten, sponsors of exclusieve voorverkoopdeals. In sommige gevallen, waar het delen van gegevens voor ons niet nodig is om het door jou gevraagde contract uit te voeren, zullen we jouw toestemming vragen voordat we gegevens delen en je informeren over wat van wie zal worden gedeeld.
  5. 5.
    Om jouw vitale belangen te beschermen
    • Gezondheid en veiligheid. Alle informatie die door ons of onze externe partners wordt verzameld in overeenstemming met de toepasselijke gezondheids- en veiligheidsvereisten zal alleen worden gebruikt om contact op te nemen met deelnemers of zal worden gedeeld met relevante lokale, overheidsfunctionarissen. Deze informatie wordt regelmatig gewist.
Privacybeleid
Privacybeleid
MET WIE WE
JOUW GEGEVENS
DELEN EN WAAROM
  • Ticketmaster-bedrijven. Binnen de Ticketmaster-groep en aanverwante bedrijvenfamilie, waarnaar hieronder wordt verwezen, die diensten voor ons leveren zoals marketing, profilering, rapportage en technische en productondersteuning.
  • Derden die namens ons diensten verrichten. Onze externe dienstverleners, waarvan sommige zich mogelijk buiten uw rechtsgebied bevinden. Deze omvatten:
    • Cloud hostingproviders, die de IT-infrastructuur leveren waarop onze wereldwijde producten en systemen zijn gebouwd;
    • Betaalplatforms, die zorgen voor de infrastructuur om betalingen te verwerken;
    • Uitbestede klantenserviceteams, die u helpen bij het beantwoorden van eventuele vragen;
    • Aanbieders van informatiebeveiliging, die ons helpen onze platforms veilig en beveiligd te houden; en;
    • Marketingproviders, die onze gegevensanalyse, marketingcommunicatie en reclame mogelijk maken.
  • Aangezien we een wereldwijd bedrijf zijn, kunnen onze dienstverleners per markt verschillen, maar we hebben hieronder onze belangrijkste wereldwijde leveranciers opgesomd:

    VerkoperBeschrijving van de ondersteuningLocatie
    Ticketmaster LLC en Ticketmaster UK LimitedOnderhoudt onze ticketingproducten en -tools.Noord-Amerika
    ZenDeskOp de cloud gebaseerde klantenservice (contactcenters).Noord-Amerika
    Braintree, een dienst van PayPal Inc.Wereldwijd platform voor online betalingsverwerking dat digitale en mobiele betalingen mogelijk maakt namens consumenten en verkopers.Noord-Amerika
    Oracle America Inc.Computeroplossingen die gegevensopslag, cloudplatforms, financiële verwerking en software voor infrastructuurbeheer bieden.Noord-Amerika
    OneTrust LLCCloudgebaseerde beheersoftware die automatisering biedt voor privacybeoordelingen, het scannen van websites, naleving met betrekking tot cookies en het beheer van incidenten en inbreuken.Noord-Amerika
    Salesforce Inc.In de cloud gehost ticketsysteem voor ondersteunende diensten (CRM, marketingautomatisering en -analyse).Noord-Amerika
    Concentrix CVG Filipijnen,Uitbestede klantenondersteuning voor contactcenterdiensten (een combinatie van verkoopgesprekken, klantenservicegesprekken en e-mails verspreid over diverse ticketingsystemen).Manilla, Mauritius
    Microsoft CooperationComputersoftware en aanverwante diensten.Noord-Amerika
    Amazon Web Services (AWS)Cloud hosting- en infrastructuurservice het bieden van veilige hosting en opslag voor computeroplossingen.Noord-Amerika
  • Event partners. Event partners zijn de entiteiten waarmee we samenwerken om het evenement te organiseren. Hieronder vallen de organisator, de locatie of de artiest. We delen jouw gegevens met onze event partners zodat zij het evenement kunnen organiseren alsook om andere redenen, die worden uiteengezet in hun privacybeleid. We noemen de event partners op het moment dat je een ticket koopt, zodat je weet van wie je gegevens ontvangt en je de mogelijkheid krijgt je te abonneren op het ontvangen van hun marketingberichten. (afhankelijk van jouw markt).
  • Aan wie je jouw ticket doorverkoopt/Van wie je jouw ticket overkoopt op Ticketmaster. Als je tickets op onze site koopt of verkoopt, kunnen we je informatie bekendmaken aan de koper of verkoper (indien van toepassing) voor de correcte uitvoering van de bestelling.
  • Producten van derden. Als je goederen en diensten hebt gekocht die worden geleverd door derden (bv. ticketverzekering of merchandise), delen we gegevens met hen zodat zij jouw bestellingen kunnen verwerken en uitvoeren. Bij online betalingen kunnen deze worden verwerkt door Braintree, een online betalingsprovider en een service van PayPal. Raadpleeg het privacybeleid van Braintree voor meer informatie over hoe Braintree persoonlijke informatie met betrekking tot creditcardbetalingen verwerkt.
  • Commerciële partners. Dit zijn derde partijen waarmee we samenwerken om aanvullende diensten van toegevoegde waarde te leveren. Omdat de commerciële partners waarmee we werken variëren tussen diensten, gebruiken we just-in-time-informatie om je op de hoogte te brengen wanneer gegevens met hen worden gedeeld en dat deze worden verwerkt in overeenstemming met hun privacybeleid.
  • Openbaarmakingen op grond van de wetgeving. Wij kunnen informatie delen om te reageren op een gerechtelijk bevel of dagvaarding. Wij kunnen ook informatie delen indien een overheidsinstantie of onderzoeksorgaan hiertoe wettelijk gemachtigd of verplicht is. Wij kunnen eveneens informatie delen wanneer wij mogelijke fraude onderzoeken.
  • Opvolgers. Wij kunnen informatie delen met elke opvolger van ons bedrijf of van een deel ervan. Bijvoorbeeld, als een deel van ons bedrijf wordt verkocht, kunnen wij onze klantenlijst als onderdeel van die transactie geven.

Wij kunnen jouw informatie delen om redenen die niet in dit beleid zijn beschreven. Wij zullen je hiervan op de hoogte stellen voordat wij dit doen.

JOUW KEUZES
EN RECHTEN

Jouw rechten en keuzes kunnen verschillen naargelang het land van waaruit je toegang hebt tot onze diensten. Deze zijn hieronder opgesplitst. Om tickets te kopen en toegang te krijgen, moeten fans eerst een Ticketmaster-account aanmaken en persoonlijke informatie verstrekken. Dit helpt ons om beter in te spelen op de behoeften van individuele fans en om digitale tickets uit te geven. Door ervoor te kiezen om uw gegevens niet te verstrekken bij het aanmaken van een account, kunnen fans geen digitale tickets kopen en gebruiken.

  1. 1.
    Jouw keuzes

    Als je ons jouw toestemming hebt gegeven (van toepassing op onze markten die afhankelijk zijn van toestemming), kan je deze als volgt intrekken:

    • Als je onze marketingberichten niet meer wilt ontvangen, kun je jouw voorkeuren wijzigen in jouw account, de instructies voor uitschrijven volgen in een van de e-mails die we jou sturen of contact met ons opnemen, in dit geval zullen wij dit voor jou doen.
    • Om het gebruik van cookies en tracking tools uit te schakelen, verwijzen we je door naar ons Cookiesbeleid. Je kan dit ook doen door je voorkeuren aan te passen in het hulpprogramma voor cookiebeheer op een van onze websites en apps.
    • Om te kiezen voor opt-out van onze locatietracering en pushmeldingen, kan je de instellingen op jouw apparaat wijzigen of jouw locatie uitgeschakeld houden. Om web-pushmeldingen te stoppen, moet je jouw browserinstellingen gebruiken.

    In gevallen waarin we een legitiem belang hebben ingeroepen (van toepassing op onze markten die vertrouwen op legitiem belang), kan je als volgt bezwaar maken tegen deze procedure

    • Om bezwaar te maken tegen het ontvangen van onze marketing kan je jouw voorkeuren wijzigen in je account, de afmeldinstructies volgen in een van de e-mails die wij je sturen of contact met ons opnemen. In dit geval wij zullen het voor jou doen.
    • Om bezwaar te maken tegen personalisatie, kun je jouw voorkeuren binnen jouw account wijzigen. Als deze optie niet beschikbaar is, kan je contact met ons opnemen en dan zullen wij dit voor jou doen.
    • Als je bezwaar wil maken dat er contact met jou wordt opgenomen als onderdeel van feedback van fans, kan je je uitschrijven via de mechanismen in de berichten die je ontving of contact met ons opnemen. In dit geval wij zullen het voor jou doen.
  2. 2.
    Jouw rechten

    Als wereldwijd bedrijf bevinden onze fans zich over de hele wereld, afhankelijk van jouw markt zijn er specifieke wet- en regelgeving rond privacyrechten zoals de AVG in Europa, LGPD in Brazilië en CCPA in de Verenigde Staten. De onderstaande rechten kunnen van toepassing zijn in jouw markt.

    • Het recht om te verzoeken dat jouw informatie wordt verwijderd, ook wel bekend als ”Verwijdering of Beperking van Verder Gebruik”. Het recht op het verzoek om jouw account te verwijderen of te wissen kan niet worden ingewilligd wanneer je nog een ticket of transactie voor een toekomstig evenement hebt, zelfs niet als je deze tickets hebt afgedrukt of ontvangen. Van zodra het evenement voorbij is, kan dit verzoek wel worden ingewilligd. Een verwijdering van je account zal resulteren in het verlies van toegang tot alle digitale activa (d.w.z. NFT's) die je mogelijk bezit.
    • Het recht om een kopie op te vragen van de informatie die we over jou hebben, ook wel bekend als een “Recht van Toegang”.
    • Het recht om gegevens die je ons hebt gegeven te corrigeren, wijzigen of bij te werken. Als je een account bij ons hebt, kan je dit ook doen door in te loggen en jouw gegevens bij te werken.
    • Het recht om elke geautomatiseerde beslissing die we over jou nemen aan te vechten. Een geautomatiseerde beslissing is een beslissing die wordt genomen zonder enige menselijke tussenkomst en die juridische gevolgen heeft (bv. kredietcontrole). We voeren doorgaans geen geautomatiseerde besluitvorming uit, maar als we dat doen, zullen we duidelijk maken wanneer dergelijke beslissingen worden genomen.

    Om een van de bovenstaande rechten uit te oefenen, kan je hier contact met ons opnemen via ons webformulier. Gebruik het e-mailadres dat aan je account is gekoppeld, zodat we jouw persoonlijke gegevens kunnen vinden. Je kan een gevolmachtigde aanwijzen om namens jou verzoeken in te dienen. Om ervoor te zorgen dat een gemachtigde agent als geverifieerd wordt beschouwd, moet je de gemachtigde agent een ondertekende, schriftelijke beëdigde verklaring verstrekken om dergelijke verzoeken in te dienen of een volmacht. We kunnen contact met jou opnemen om jouw identiteit te verifiëren voordat we een agentverzoek verwerken. Als je deze instructies niet opvolgt, kunnen wij jouw verzoek mogelijk niet verwerken.

    Houd er rekening mee dat, hoewel we elk verzoek dat we ontvangen zorgvuldig zullen beoordelen, jouw rechten en de tijdsperiode voor het uitoefenen van een recht kunnen verschillen afhankelijk van jouw woonplaats en dat we hier niet altijd aan hoeven te voldoen. Wanneer dit gebeurt, zullen we uitleggen waarom.

    You have certain choices about how we use your information.
    You have rights pertaining to the collection, use, and sharing of your personal information.
    Depending on where you live in the United States, for all other countries please see Global Rights above, you may have specific rights around your personal information. Below we explain what those rights are and how you can exercise them:

    • Disclosure. You have the right to request a report showing the personal information collected, shared, and sold about you.
    • Deletion. You have the right to request that we delete any personal information collected from or about you.
    • Correction. You have the right to request that we correct inaccurate personal information collected from or about you.
    • Opt-Out of Sale/Profiling. You have the right to opt out of the sale of your personal information. This will also opt you out of targeted advertising or profiling. To opt-out click here.
    • Non-Discrimination. We shall not discriminate against you based on your exercise of any of the above rights.

    You may submit a request to enact any of the above rights by clicking here to submit a request or calling us at 855-663-0150. You may also submit your request by mailing a letter to the address at the bottom of this policy. Please be sure to include your full name, email address, and which type of request you are making in your letter.

    Your “Do Not Sell or Share” Rights Under the CCPA. Under the California Consumer Privacy Act (CCPA), California residents have the right to opt out of Ticketmaster sale or sharing of their personal information, as defined by the CCPA. California residents may exercise this right to opt out online by submitting a “Do Not Sell or Share My Information” request here. Alternatively, California residents may submit a request to opt out of sales or sharing by calling us at 855-663-0150.

    To verify your identity, we may collect information such as your full name and email address. This information will be compared to our existing records to verify the identity of the individual submitting the request. We may also require you to confirm your request via an automated email message before responding to your privacy rights request. Depending on the sensitivity of the information requested and the type of request, we may require additional information to verify your identity before responding.  We will respond to your request within 45 days if possible and required under the law. Please note that if you we deny your request, you may appeal this denial by contacting us using the information at the bottom of this policy.

    Personal Information Collected:

    • Names and Aliases
    • Physical Address
    • Phone Number
    • E-Mail Address
    • IP Address
    • Unique Identifiers
    • Interactions with Customer Service
    • Information about transactions made on our services
    • Fan Preferences and Attributes
    • Cookies/Web Beacons - We use tracking tools like browser cookies and web beacons. To learn more about these tools and to control them, please click here.

    Sensitive Personal Information. Please note that we will never use or disclose any sensitive personal information you give us except to provide you with the goods and services you have requested or for the limited purposes allowed under the law.

    Personal Information Disclosed for a Business Purpose or Sold/Shared:

    Categories of Personal InformationPersonal InformationDisclosed for a Business PurposeSoldCategories of Third-Party Recipients
    IdentifiersNames and AliasesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Physical Addressxx
    Phone Numberxx
    E-Mail Addressxx
    IP AddressxxBusiness Partners, Technical Service Providers
    Unique Identifiersxx
    Unique Tax Identifiersx Government Entities
    Commercial InformationInteractions with Customer Servicex Technical Service Providers
    Information about transactions made on our servicesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Individual’s Preferences and Attributesxx
    Internet/ Electronic ActivityCookies/Web Beaconsxx
    Device Attributesxx
    Sensitive Personal InformatioSSN/TINx Technical Service Providers, Government Agencies
    Health Informationx
    Drivers License/Passport Numberx
    Demographic InformationxTechnical Service Providers
    Precise Geolocationx

    Personal information that you provide for a specific purpose will not be sold or used for targeted advertising or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects.

    You may designate an authorized agent to submit requests on your behalf. For an authorized agent to be considered verified, you must provide the authorized agent with signed, written affidavit to make such requests or a power of attorney. We may follow up with you to verify your identity before processing an agent’s request. Failure to follow these instructions may result in our inability to process your request.

    To view our CCPA request metrics, please click here.

    “Shine the Light” Law. If you are a California resident and have an established business relationship with us, you can email us to request a list of the personal information we have shared with third parties for their marketing purposes. We will also give you a list of the third parties that have received your information. You can make a request one time each year. Mention in your email that you are making a "California Shine the Light" inquiry. We will respond within 30 days.

    Do Not Track. Our websites and apps are not designed to respond to "do not track" requests from browsers.

    Our websites respond to global privacy control—or “GPC”—signals, if we detect that a browser is communicating a GPC signal, we will process that as a request to opt that browser and device out of ‘sale’ via cookies and tracking tools on our website. Note that if return to our website from a different device or use a different browser on the same device, you will need to opt out (or set GPC for) that browser and device as well.

Privacybeleid
Privacybeleid
JE INFORMATIE
ONDERHOUDEN

Wij hebben veiligheidsmaatregelen getroffen om jouw informatie te beschermen. De veiligheidsmaatregelen die wij gebruiken, hangen af van het type informatie dat wordt verzameld. Als je denkt dat er een onbevoegd account is aangemaakt in jouw naam, neem dan contact met ons op. Wij zijn niet verantwoordelijk voor websites en apps van derden. Als je op een link van een derde partij klikt, wordt je naar websites gebracht die wij niet beheren. Dit beleid is niet van toepassing op de privacypraktijken van die websites. Lees het privacybeleid van andere websites zorgvuldig. Onze site kan ook inhoud van derden weergeven die hun eigen cookies of trackingtechnologieën bevatten.

Hoe lang bewaren we uw persoonlijke informatie?

Uw Ticketmaster-account. Uw account is uw digitale identiteit op Ticketmaster; zo zorgen we ervoor dat uw ticketaankopen veilig zijn en gekoppeld zijn aan een individu. Het is ook de belangrijkste basis om te bepalen hoe lang we uw informatie bewaren.

Wanneer u een ticket koopt, inlogt op uw account of met ons communiceert, registreren we deze activiteit. Zolang uw account actief blijft, zullen we de informatie die we over u hebben verwerkt, blijven bewaren. We zullen bijvoorbeeld:

  • uw aankopen of favorieten bewaren zodat we relevante evenementen kunnen aanbevelen;
  • uw tickets aan u toegewezen houden, zodat we evenementen blijven bezorgen aan echte fans; en
  • ervoor zorgen dat uw account gevalideerd en veilig is.

Uw informatie wordt verwijderd als u ofwel (1) om verwijdering van uw account verzoekt, in welk geval uw account en de bijbehorende informatie binnen maximaal 90 dagen worden verwijderd, afhankelijk van de door uw lokale wetgeving vereiste termijnen; of (2) als uw account 7 jaar inactief is.

Naast deze accountregel wordt bewaring van uw informatie ook bepaald op basis van de volgende grondslagen:

  • om u de diensten te leveren waar u om hebt gevraagd. Als u bijvoorbeeld tickets of diensten bij ons koopt, kunnen we uw account niet verwijderen terwijl u een aankomend evenement hebt, omdat u dat evenement waarvoor u tickets of diensten hebt gekocht niet zou kunnen bijwonen.
  • wanneer een wet vereist dat we uw informatie bewaren. We bewaren bijvoorbeeld bepaalde aankoopgegevens voor boekhoudkundige en fiscale doeleinden, zelfs nadat u uw account hebt verwijderd.
  • wanneer we bepaalde gegevens met uw toestemming hebben verwerkt. Als u ons bijvoorbeeld informatie hebt verstrekt over uw toegankelijkheidsbehoeften en als u uw toestemming voor deze verwerking intrekt, zullen we die informatie verwijderen.
  • Veiligheid en beveiliging. We bewaren ook beperkte informatie in afzonderlijke databases om onze platforms veilig te houden, zoals om fraude op te sporen en te voorkomen, om cyberbeveiliging te versterken en om onze voorwaarden te handhaven en elke poging om deze te omzeilen.

Wanneer onze bewaartermijnen worden geactiveerd, kunnen we ofwel:

  • de informatie veilig verwijderen; of
  • de informatie anonimiseren. Als we bijvoorbeeld willen rapporteren over verkopen op jaarbasis, bewaren we de verkoopinformatie, maar verwijderen we alle informatie die de verkopen koppelt aan personen die de aankopen hebben gedaan.

Gegevensoverdrachten

Het is mogelijk dat wij, als onderdeel van een wereldwijde groep bedrijven met hoofdkantoor in de Verenigde Staten, uw informatie moeten overdragen naar buiten het land waar u woont. Dit gebeurt wanneer:

  • We vertrouwen op gedeelde diensten van de Ticketmaster-bedrijvengroep, waarvan sommige zich mogelijk buiten het land bevinden waar u woont. Ons wereldwijde platform is bijvoorbeeld voornamelijk ontworpen en onderhouden vanuit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.
  • Wanneer acts van wereldklasse op tournee zijn, kan uw informatie internationaal worden overgedragen om u een naadloze ervaring te bieden, als die niet in uw land van verblijf is gevestigd.
  • We maken gebruik van wereldwijde serviceproviders, zoals hierboven vermeld.

Als jouw gegevens op deze manier worden overgedragen, zijn er strikte regels van kracht, om ervoor te zorgen dat jouw gegevens nog steeds volgens een hoge standaard worden beschermd. Als we dit doen, zullen we ervoor zorgen dat passende voorzorgsmaatregelen worden genomen. Wanneer jouw informatie buiten jouw lokale markt wordt overgedragen, gebruiken we contractuele maatregelen en interne mechanismen die de ontvanger verplichten om te voldoen aan de privacynormen van de exporteur, zullen we een van de onderstaande mechanismen gebruiken.

  • Contractbepalingen, zoals de modelcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie en andere regelgevende instanties, indien van toepassing.
  • Bindende bedrijfsvoorschriften
  • Bindende bedrijfsvoorschriften voor gegevensverwerkers

Voor meer informatie of om een kopie van de relevante documentatie te krijgen, neem contact met ons op.

Ticketmaster-entiteiten per land

De verwerkingsverantwoordelijke die uw gegevens verwerkt, is afhankelijk van bij welke markt u een account of abonnement hebt. De bedrijvenfamilie van Ticketmaster levert ook ondersteunende diensten namens elkaar en treedt daarom op als verwerkers namens de verwerkingsverantwoordelijke aan wie u uw gegevens hebt verstrekt.

LandBedrijfAdres
AustraliaTicketmaster Australasia Pty Ltd111 Cambridge St, Collingwood VIC 3066, Australia, PO Box 1670, Collingwood VIC 3066, Australia
New ZealandTicketmaster NZ Ltd34 Shortland Street,Auckland Central, Auckland 1010,New Zealand
AustriaTicketmaster Gmbh Niederlassung Wien (Austrian Branch)Alser Str. 21/9, A- 1080 Wien,Austria
BelgiumTicketmaster Belgium N.V.Esplanade 1 box 33,1020 Brussels, Belgium
BrazilTicketmaster Brasil Ltda. / CNPJ No. 42.789.521/0001-10Avenida Nova Independencia, 87
ChileTicketmaster Chile SpACalle Benjamin Nº 2935, Office 802, commune of Las Condes,Santiago
Czech RepublicTicketmaster Česká republika, a.s.Jungmannova 26/15, Nové Město Praha 1, 110 00, Czech Republic
DenmarkTicketmaster Danmark A/SGammel Kongevej 60,5th, 1850 Frederiksberg C,Denmark
FinlandTicketmaster Suomi OyKeskuskatu 6, 00100 Helsinki,Finland
FranceTicketnetChallenge 92, 101 av. François Arago, 92017 Nanterre
GreeceTicketmaster Hellas S.A.26 Vouliagmenis Avenue,Glyfada, 166 75 Athens,Greece
GermanyTicketmaster GmbHSpree-Forum, Alt-Moabit 60, 10555 Berlin (Tiergarten),Germany
CyprusTickethour (Cyprus) LimitedGiannou Kranidioti 10,Nice Day House,6th Floor, Flat/Office 602,1065 Limassol, Cyprus
IrelandTicketline Unlimited Company t/a Ticketmaster2nd floor, College Park House,20 Nassau Street,Dublin 2, D02 VY46
IsraelTicketmaster Israel Ltd.7 Yitzhak Rabin Blvd,Rishon Lezion, Israel
ItalyTicketmaster Italy s.r.l.Via Pietrasanta 14,20141 Milano, Italy
NetherlandsTicketmaster B.V.Regulusweg 5,2516 AC 's-Gravenhage,The Netherlands
NorwayBillettservice ASTorggata 5, 0181 Oslo,Norway
PeruTicketmaster Peru S.A.Calle Bolognesi N° 180, Miraflores, Province and Department of Lima
PolandTicketmaster Poland sp. z o.o.ul. Bukowińska 22b,02-703 Warsaw, Poland
QatarTicketmaster Doha, LLCAl Jaidah Square, Regus Doha Downtown, 63 Airport Road, 1st Floor, Umm Ghuwailina Zone 27,P. O. Box 23289, Doha, Qatar
Saudi ArabiaTicketmaster Arabia Company LLCKing Fahad Road, Al Olaya, P.O. Box 300807, Post Code 12214,Riyadh, Kingdom of Saudi
SpainTicketmaster Spain S.A.U.Paseo San Juan, 104, 6º2ª -Barcelona
SwedenTicketmaster Sverige ABBox 12247, 102 26 Stockholm,Sweden
SwitzerlandTicketmaster Schweiz AGZürichstrasse 125,CH 8600 Dübendorf,Switzerland
United KingdomTicketmaster UK Limited30 St. John Street, London, England, EC1M 4AY
TurkeyBiletix Bilet Dağıtım, Basım ve Ticaret A.Ş.Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad.Vadi İstanbul 3B/2-3 Sarıyer –İstanbul,TÜRKİYE
ThailandThaiticketmajor Co.,Ltd 3199 Maleenont Tower, 27th Floor Rama 4 Road, Khlong Tan Subdistrict, Khlong Toei District Bangkok, 10110 Thailand
UAETicketmaster Middle East FZ-LLCUnit 304-305, Block C, Office Park Building, Dubai Internet City, PO Box 502729, Dubai,UAE
South AfricaTicketmaster South Africa Proprietary Limited6th floor, Earlgo Building, 2 Park Road, Gardens, Cape Town, South Africa 8001
MexicoTicketmaster New Ventures S. de R.L. de C.V.Independencia No. 90, Colonia Centro Area 5, Alcaldía Cuauhtémoc, CP 06050, Mexico City
SingaporeTicketmaster-Singapore Pte. Ltd.The Adelphi, 1 Coleman Street, 10-10, Postal 179803
TaiwanTixcraft Inc.10F., NO.270, SEC. 3, Nanjing E.Road., Songshan DIST., Taipei City,10551, Taiwan (R.O.C.)
CanadaTicketmaster Canada Holdings ULC1 Blue Jays Way, Suite 3900 Toronto, ON M5V 1J3, Canada
United StatesTicketmaster L.L.C9348 Civic Center Drive, Beverly Hills, California 90210, USA